Milan’daki Pinacoteca di Brera sanat galerisi, ilgili dini temalarla büyük tablolar arasında bir dizi “Diyalog” içeren sergilere yeni bir yaklaşımla sergi alanlarını yeniden yapılandırıyor. ERCO LED aydınlatması sayesinde her şaheser daha da canlanıyor.

Perugino ve Raphael arasındaki konuşma ne olurdu? Veya sanat tarihindeki iki büyük usta arasında? Pinacoteca di Brera, bu soruyu, müzenin kendi koleksiyonundaki başyapıtlardan bir kısmını ilgili parçalarla eşleştirerek, bir dizi “Diyalog” ile cevaplıyor. İlk diyalog Perugino ve Raphael.  “Meryem’in Evliliği”, Meryem ile Yusuf arasındaki evlilik törenine ilişkin iki kontrastlı tasvirin ilk kez yan yana koyularak, orjinallerin karşılaştırmalı bir analizini mümkün kıldı. Brera Direktörü James M. Bradburne, “Bu sayede Perugino’nun çok sakin istikrarını, Raphael’in ise artan esnekliğini ve akış hareketini görebiliyoruz” diyor.

‘Diyaloglar’, “Andrea Mantegna: Yeni Perspektif” ve “Caravaggio ile Yemek Konuşması” gibi temalarla devam ediyor.

Dini temalı büyük resimler

18. yüzyılda Avusturya İmparatoriçesi Maria Theresa tarafından kurulan ve hala Lombardiya Habsburg hanedanının egemenliği altında olan Pinacoteca di Brera, birkaç yıl sonra Napolyon sayesinde büyüdü; dini sahneleri tasvir eden ve kiliselerden, manastırlardan el konulan çok sayıda büyük resim ile dolduruldu.

Bu, koleksiyonun bugün çoğunlukla neden dini eserlerden oluştuğunu açıklıyor. Andrea di Bartolo ve Giorgio di Andrea’nın “Bakire Koronasyonu” gibi Pinacoteca di Brera takdir edilebilecek büyük alter panolar içeriyor.

Bradburne “Brera İtalya’daki en iyi koleksiyonlardan birine sahip, hatta belki dünyadaki. Ateşin gücü – veya “mumun gücü” koleksiyonu eşsiz bir değer taşıyor” diye belirtiyor.  Koleksiyon, o zamandan beri Amedeo Modigliani’nin “Enfant Gras” ve Pablo Picasso’nun “Head of a Bull” gibi 20. yüzyılın ikonik eserleriyle büyüdü. 

Güçlü bir duygusal yük için yeni düzen

Palazzo Brera’da yer alan Pinacoteca di Brera, Milano’nun merkezinde, Güzel Sanatlar Akademisi’nin yanında yer almaktadır. Günümüzdeki bina büyük oranda 17. yüzyıldan kalmıştır; mimar Francesco Maria Richini tarafından Barok stilinde inşa edilmiştir. Aslen 18. yüzyılın ortalarından itibaren Jesuit College olarak kullanılmış, […]