Simülasyonun amacı sadece geleneksel model bina olarak değil, mümkün olduğunca projeden gerçek bir görüntü elde etmek için, bu geometrik verileri basitleştirmek için gereklidir. Özellikle ağaçlar ve bitkiler gibi kompleks, organik nesneler halinde çok fazla de kuyruk sonuçları dikkate alınması gerekir. Belirli bir nesne için poligon daha fazla sayıda, daha fazla zaman ışık hesaplama işlemi için gereklidir.

Malzeme özellikleri tek tek nesneler tahsis edildiğinde bir model inandırıcı olur. Autodesk VIZ 4 ile pratikte farklı malzemelerin her türlü simülasyon için bir sınır yoktur. Sorunlar sahnenin hesaplanmasında ortaya çıkmaktadır.

Light_Simulation_Isik_Simulasyonu Model katı bir obje olarak görülmektedir.

Light_Simulation_Isik_Simulasyonu Katı gövdenin pürüzsüz bir yüzeye daha doğal bir görüntü elde etmek için doku verilir.

Light_Simulation_Isik_Simulasyonu Çokgenler saçılma hacmi üzerine dağıtılmıştır.